donderdag 17 april 2014

Chaos in mijn hoofd

Zo'n dag... Wakker geworden vol ideeën... Eenmaal beneden bedenk ik dat ik zo meteen eerst de afwas moet doen... Of zal ik toch eerst mijn wandeling maken? Oh wacht, eerst die ideeën opschrijven, voor ik ze vergeet... Maar eerst ff gauw m'n email checken... En vooruit, Facebook ook maar even... Wauw, wat is dat voor iets gaafs! Wie heeft dat gemaakt? Via via weer een berg onwaarschijnlijk gave wolwerkers ontdekt... Hoog tijd om terug te keren naar mijn eigen werk... Maar wat? Zoveel ideeën. Ga ik verder met mijn boom? Ga ik dat nieuwe idee voor een lamp uitproberen? Toegepaste kunst is toch ook wel gaaf. Het is niet zoveel werk... Maar dan moet ik eerst naar de winkel. Misschien kan ik dat combineren met mijn wandeling... Oh ja, maar eerst de afwas. En eigenlijk ook nog even stofzuigen... Of toch maar eerst wandelen? Het lijkt erop dat ik het nodig heb... Nee, echt eerst die ideeën opschrijven... Hé, wat ligt daar, oh ja die enquête van de gemeente. Die moet ik echt niet vergeten. Eerst maar even invullen... Wat me herinnert aan het nieuws gisteravond en mijn zorgen over waar het heen gaat met Nederland. Waarom doet niemand iets? Waarom doe ik niets? Dit kan toch niet! Ik moet hier iets over op papier zetten... Tot de conclusie gekomen dat ik het los moet laten. Schrijven helpt altijd. Gewoon verder met mijn eigen ding... Eh, wat ging ik ook al weer doen? Hm, eerst maar eens ontbijten... Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts...

En toch ben ik blij met zulke chaotische en impulsieve dagen. Als ik me eraan overgeef, zitten ze vol verrassende inspiratie en creativiteit. Die afwas, die komt morgen wel.


2 opmerkingen: